Reklamace zkažené potraviny
Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb (dále jen "reklamace") včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
Právo reklamovat zboží má každý, kdo zjistil, že koupil zkaženou potravinu (nahnilou, plesnivou či jinak poškozenou).
Pokud máte zájem o posouzení jakosti a zdravotní nezávadnosti výrobku, lze takové posouzení provést pouze jako rozbor na vyžádání za finanční úhradu. Můžete využít jakoukoliv akreditovanou laboratoř , jejichž seznam naleznete na internetových stránkách Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.
Reklamovat zakoupený (zkažený nebo poškozený) potravinářský výrobek může v České republice občan starší 18 let nebo zákonný zástupce, který může v této věci jednat za nezletilého spotřebitele.
O reklamaci rozhoduje prodávající, přičemž kupující má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího - buď výměnou věci nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit (tj. může požadovat vrácení peněz).
Nesouhlasí-li kupující se způsobem vyřízení reklamace, může se domáhat svých práv soudní cestou.
Schovejte si doklad o zakoupení výrobku, který následně předložte při reklamaci prodejci.
Prvně se obraťte na prodejce, pokud u něj neuspějete, žádejte nápravu u příslušného kontrolního orgánu, a to podle výrobku u:
Státní zemědělské a potravinářské inspekce - potraviny rostlinného původu nebo
Státní veterinární správy - potraviny živočišného původu.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Květná 504/15, 603 00 Brno
Státní veterinární správa, Slezská 100/7, 120 00 Praha 2
Předložte doklad o zakoupení výrobku.
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.
Pokud se obrátíte na příslušný kontrolní orgán, budete do 30 dnů seznámeni s výsledkem kontroly.
Orgány ochrany veřejného zdraví (hygienické stanice), příp. Český institut pro akreditaci (ČIA), dále pak spotřebitelské organizace či příp. soud.
V případě soudního sporu s výrobcem nebo obchodníkem musíte podat nezkreslené a pravdivé informace o okolnostech případu.
Tuto situaci nelze řešit elektronicky.
20.06.2006
Bez časového omezení.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 |
4
|
5 |
6
|
7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 |
20
|
21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 |
3
|
4 | 5 |
Adresa:
Obecní úřad Záblatí
Záblatí 3
379 01 Třeboň
Spojení:
Tel.: 384 792 560
Mob.: 602 464 794
E-mail: info@zablati.cz